Lidl opent dit jaar twintig nieuwe supermarkten in Groot-Brittannië. Daarmee komt het winkelbestand op 620 vestigingen. Met de uitbreiding is een investering gemoeid van 220 miljoen pond (275 miljoen euro). Uiteindelijk wil de Duitse supermarktketen er over vijftienhonderd winkels beschikken.
Het Britse marktaandeel van de discountketen groeide afgelopen jaar met 23 procent naar 3,6 procent, berekende Kantar Worldpanel. Tesco zag zijn marktaandeel dalen van 30,5 procent naar 29 procent.
Door de druk van discounters als Aldi en Lidl is een prijzenoorlog ontstaan tussen Tesco, Morrisons, Asda en Sainbury, schrijft The Telegraph. Asda besloot bijvoorbeeld zijn prijzen voor de komende vijf jaar met een miljard pond te verlagen. Morrissons doet datzelfde en zet in op productverbetering.
Aldi maakte vorige maand al bekend het aantal Britse winkels in de komende zeven jaar te willen verdubbelen. Vanaf 2015 wil de eveneens Duitse supermarktketen in Groot-Brittannië jaarlijks vijftig tot 65 nieuwe vestigingen openen.
Reacties 0