Flying Tiger zint op flinke uitbreiding

Flying Tiger ziet ruimte voor zeker veertig winkels in Nederland. Dat zegt mede-eigenaar Annemieke Degens Dil van de keten in het Financieele Dagblad. De van oorsprong Deense formule beschikt na vijf jaar over tien winkels in ons land.

Degens Dil zoekt geschikte panden om winkels te openen. Daarbij gaat haar voorkeur uit naar A1-locaties en atypische plekken. Aan het Amsterdamse Rembrandtplein waar niet veel winkels gevestigd zijn, opende bijvoorbeeld een Flying Tiger.

Nederlandse consumenten reageren goed op de formule die alleen huismerken tegen ronde prijzen verkoopt, aldus Degens Dil. De keten is geen discounter, benadrukt ze. “We zijn helemaal niet bezig met prijs en hebben nooit een aanbieding.” De lage prijzen zijn volgens haar te danken aan de lagere marge die Flying Tiger hanteert.

Het steeds wisselende assortiment vormt de kracht van de formule, zei Degens Dil in het januarinummer van RetailTrends. “Een nieuwe winkel heeft drieduizend artikelen, maar over een heel jaar is dat zevenduizend. We hebben 24 collecties per jaar. Dat maakt het spannend om telkens weer naar de winkel te komen.” 

De keten is steeds meer artikelen zelf gaan ontwerpen, aldus Degens Dil. Flying Tiger werkt met eigen designers. De formule is volgens haar sterk in de assortimentskeuze en –ontwikkeling. “Wij verkopen veel artikelen die een glimlach op je gezicht brengen. Mensen zien bij ons dingen waarvan ze niet wisten dat ze bestonden.” De lage prijzen die worden afgerond zijn een andere belangrijke pijler. “Mensen moeten zich rijk voelen bij ons.”

Degens Dil wil het voor klanten leuker maken om de winkels te bezoeken. Zo zijn er plannen voor optredens van artiesten van het eigen platenlabel. Flying Tiger beschikt wereldwijd over 320 vestigingen. De omzet lag in 2013 op 228 miljoen euro. In Nederland steeg de omzet vorig jaar met 72 procent.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!