Jimmy Choo heeft een virtuele showroom ontwikkeld waar klanten de nieuwe schoenencollectie kunnen bekijken en bestellen. De digitale showroom is onderdeel van de webwinkel van het schoenenlabel.
De virtuele showroom is middels een nieuwsbrief bekendgemaakt bij de trouwe volgers van het merk. Terwijl de pagina laadt, krijgen shoppers instructies over hoe zij in de showroom kunnen navigeren. Hotspots staan op de virtuele vloer aangegeven met cirkels. Deze hotspots markeren delen van de ruimte die consumenten nader kunnen bekijken.
De shopper kan daar een product selecteren en krijgt dan productinformatie voorgeschoteld in een pop-up scherm. In datzelfde venster kunnen ze het artikel direct aanschaffen of verder browsen door de complete collectie. Door op een 'share'-knop te klikken, wordt een screenshot van de virtuele showroom gedeeld met hun vrienden op Twitter of Facebook.
Een dergelijke showroom is normaalgesproken alleen toegankelijk voor moderedacteuren, zegt ceo Pierre Dennis van Jimmy Choo. "We willen hiermee onze VIP-klanten echter een kans geven om de nieuwe collectie als eerste te bekijken en te kopen."
Reacties 0