Vijf beleveniswinkels in de prijzen

De retailers Daen’s, Rick Moorman, Fee Conceptstore, LeurinK Mode en The Cloakroom hebben de Dutch Retail Experience Awards gewonnen. De awards van public relations agency GOODBRANDZ zijn verdeeld in vijf categorieën, waarin het belevenisconcept van de winkel centraal staat.

De jury riep Daen's uit Utrecht uit tot de winnaar van de Best Customer Experience Award. Deze prijs wordt toegewezen aan de retailer die zich actief bezighoudt met beleving en onderscheidend vermogen, zoals klantbeleving op basis van interieur en verkoopadvies. Het kledingassortiment in combinatie met een horecagelegenheid, maakt Daen’s een winkel van nu, aldus de jury. Boven de winkel die gevestigd is in een voormalige brandweerkazerne, bevindt zich een bed & breakfast. “Deze verrassende combinaties zorgen voor een extra trekfactor voor de consument, waar zij heerlijk kan bijkomen in het hart van Utrecht,” stelt de jury.

De Retail Excellence Award wordt toegekend aan een gevestigde, gerenommeerde retailer die zich onderscheidt in langdurige klantenbinding door mee te gaan met moderne ontwikkelingen. De Amsterdamse retailer Rick Moorman verdient deze award volgens de jury vanwege het lef om alleen te focussen op het luxe segment. Daarnaast is Rick Moorman de enige winkel binnen Nederland die ISO-gecertificeerd op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen. “Met dit gegeven wordt het verhaal achter zijn producten extra bekrachtigd en versterkt.”

De conceptstore FEE uit Sittard is bekroond met de Most Innovative Store Award. FEE beschikt over een assortiment dat varieert van kleding tot kunst en antieke meubels. Daarnaast heeft FEE een restaurant geopend waar uitsluitend met veganistische voedingsproducten wordt gewerkt. “Een stap die veel lef vergt, maar ook zeker zijn vruchten afwerpt”, aldus de jury.

Een nieuwe vakprijs is de Online Experience Award. Deze award gaat naar de webshop die een bijzondere online beleving neerzet voor de consument en vernieuwende faciliteiten en inspiratie biedt. De personal shopping service The Cloakroom is binnen dit segment de winnaar.

LeurinK Mode uit Borne won de publieksprijs. Voor deze prijs werden in de maand juni meer dan drieduizend stemmen uitgebracht onder de vijftig genomineerden. LeurinK Mode is het hoogst geëindigd met complimenten als 'uitstekende service', 'familie bedrijf met hart voor de zaak' en 'prachtige winkel.' 

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends