Omzet Macintosh herstelt verder

De omzet van Macintosh Retail Group is in het tweede kwartaal met 9,4 procent toegenomen ten opzichte van een jaar eerder. De totale omzet van het concern achter onder meer Scapino, Dolcis en Kwantum kwam uit op 221 miljoen euro, tegenover 203 miljoen een jaar eerder. Dat heeft Macintosh dinsdag bekendgemaakt.

In het eerste kwartaal nam de omzet van Macintosh al met 3,9 procent toe. Over het eerste halfjaar komt de omzetgroei nu uit op 6,8 procent.

De fashiontak is geheel verantwoordelijk voor de toegenomen omzet in de eerste zes maanden, met een plus van 10,1 procent. De belangrijkste redenen zijn een hogere conversie en een hoger gemiddeld bonbedrag, aldus het concern. In het tweede kwartaal ging de omzet van de winkels met twaalf procent omhoog.

De schoenenverkoop van Macintosh in Nederland pluste tot en met mei met 19,2 procent, tegenover een daling van 1,9 procent in de Nederlandse markt. De online verkoop van schoenen nam met 53,5 procent toe. Ook in België en het Verenigd Koninkrijk presteerde het concern beter dan de markt, zo blijkt uit een vergelijking met marktcijfers van GfK en Kantar.

Kwantum boekte in het eerste halfjaar 3,5 procent minder omzet, maar zag de terugval in de laatste drie maanden teruglopen naar 0,1 procent. Macintosh, dat de woonwinkels graag wil verkopen, verwacht dat deze trend in de tweede helft van dit jaar doorzet.

Hoewel de omzet toenam, is de eerste jaarhelft volgens Macintosh net als bij andere fashionspelers verlieslatend vanwege seizoeninvloeden. In de tweede helft moet dat goedgemaakt worden. De operationele EBIT zal uitkomen op min dertien à veertien miljoen euro. Vorig jaar lag dat bedrag ook op min dertien miljoen euro, maar toen profiteerde het concern naar eigen zeggen van een verkoop van winkelpanden voor 3,9 miljoen euro.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!