Leonidas lanceert nieuw shop-in-shop-concept

Het Belgische bonbonmerk Leonidas heeft een nieuw shop-in-shop-concept in Nederland gelanceerd. De retailer opende een winkel in het startende delicatessenwarenhuis Del-i-cious in Arnhem en gaf daarmee het startshot voor een upgrade van al zijn verkooppunten.

Het nieuwe concept van de bonbonproducent heeft een herkenbaar interieur, duidelijke signing en een presentatiekast die klanten kennen van de speciaalzaken. “We hebben nu een echt interieur gemaakt met een significante presentatie voor een shop-in-shop”, aldus district sales manager Rob Tolboom tegen Franchise+. Deze stap is voor het merk cruciaal, omdat Leonidas herkenbaarder moet worden, stelt hij.

Het merk hoopt dat veel nieuwe ondernemers en bestaande verkooppunten de introductie van het nieuwe concept zullen overnemen. De resultaten en ervaringen van een eerdere uitrol in Noord-Frankrijk scheppen hoge verwachtingen voor de Nederlandse markt. “De winkels waar de nieuwe concepten zijn ingevoerd hebben een gemiddelde afzetgroei laten zien van bijna twintig procent”, aldus Tolboom.

In het meinummer van RetailTrends liet het bonbonmerk al weten met verschillende nieuwe winkelconcepten in te willen zetten op flinke groei op de Nederlandse markt. Naast de shop-in-shops wil de retailer ook een koffieconcept lanceren en een flagshipstore openen in elke belangrijke stad.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!