VanHaren introduceert ‘fluisterende etalages’

Schoenenretailer vanHaren gaat speakers plaatsen in de etalages van zijn flagshipstores in Amsterdam en Breda. Gedurende de pilot is er daardoor zowel binnen als buiten een reclameboodschap of muziek van vanHaren te horen. Dat laat leverancier Iretail.solutions weten aan RetailNews.

De winkelruiten van vanHaren worden afhankelijk van de afmetingen voorzien van één of twee kleine speakers. Die zetten met behulp van microtrillingen oppervlakten bestaande uit staal, hout of dubbelglas om in luidsprekers. Een volumebegrenzer zorgt ervoor dat de geluiden in de winkelstraat onder de toegestane decibelnorm blijven.

De zogenoemde fluisterende etalage moet extra stopkracht opleveren, zegt Iretail.solutions. In Engeland maken winkelketens als Gap, Benetton, Selfridges, Marks & Spencer en Harrods al gebruik van de speakers. VanHaren is volgens het bedrijf de eerste retailer in Nederland die deze sonartechniek uit Amerikaanse onderzeeboten inzet.

Retailers proberen met fluisterende etalages de gevoelens en het gedrag van consumenten positief te beïnvloeden via van hun zintuigen. Iretail.solutions biedt ook de mogelijkheid de speakers te koppelen aan bewegingsensoren of augmented reality voor een meer interactieve belevenis.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!