EMTÉ heeft in het eerste halfjaar ruim twee procent minder omgezet dan een jaar eerder. In totaal zetten de supermarkten van moederconcern Sligro 416 miljoen euro om, tegenover 425 miljoen in de eerste zes maanden van 2013. Dat blijkt uit donderdag gepubliceerde cijfers van het foodconcern.
De identieke omzet van EMTÉ liep in de eerste zes maanden met 0,8 procent terug. In het tweede kwartaal pluste die omzet 1,2 procent, volgens Sligro in lijn met de markt. “Hoewel er sprake is van een duidelijk herstel van het consumentenvertrouwen, merken wij daar in de foodmarkt weinig van”, stelt directievoorzitter Koen Slippens. In het supermarktkanaal houdt de vlakke omzetontwikkeling en sterke prijsconcurrentie volgens hem aan.
Doordat de omzet van het foodservicekanaal met meer dan vijf procent toenam, noteerde de groep als geheel een omzetplus van 2,5 procent. De autonome omzetgroei van Sligro kwam uit op 2,1 procent. De nettowinst over het eerste halfjaar bedroeg bijna 27 miljoen euro, 2,3 procent meer dan de vergelijkbare periode in 2013.
Reacties 0