De participatie van Sligro in de failliete online boodschappendienst Superdirect.com heeft het concern twee miljoen euro gekost. Dat heeft het retailconcern bekendgemaakt bij de presentatie van zijn halfjaarcijfers, meldt Distrifood.
Het eerste en enige afhaalpunt van Superdirect.com werd op 1 mei gesloten. Op 22 mei 2014 werd tijdens de aandeelhoudersvergadering besloten het faillissement aan te vragen. De boodschappendienst trok met name buiten reguliere werktijden te weinig klanten.
Sligro had een belang van 37 procent in de boodschappendienst, een percentage dat nog uitbreid kon worden naar 49 procent. “Over vijf tot tien jaar zijn er misschien wel heel veel van dit soort afhaalpunten, maar tot die tijd zouden de verliezen veel te hoog oplopen”, zegt bestuursvoorzitter Koen Slippens van Sligro.
Superdirect.com maakte gebruik van ruimte in het distributiecentrum van Greenery OG in Barendrecht. De etailer had volgens de topman twintig afhaalpunten tegelijk moeten openen om het dc te kunnen betalen. Het boek Superdirect.com is voor Sligro inmiddels dicht, stelt hij. “We hebben er geen spijt, want we hebben er veel van geleerd.”
Reacties 0