Rocket Internet geeft webwinkels tot tien jaar aanlooptijd

De Duitse investeringsmaatschappij Rocket Internet geeft webwinkels zeven tot tien jaar de tijd om winst te maken. Dat zegt medeoprichter Oliver Samwer in de Duitse krant Handelsblatt.

Rocket Internet investeert tegenwoordig onder meer in de webwinkels HelloFresh, Home24 en Westwing. Daarnaast droeg het bedrijf zijn aandelen in Zalando vorig jaar over aan de Zweedse investeerder Kinnevik, die op zijn beurt weer in Rocket Internet investeert.

Waar zowel Home24 als Westwing in 2013 een operationeel verlies van 40,2 miljoen euro noteerde, maakte Zalando vorige week bekend voor het eerst een winstgevend kwartaal te hebben gedraaid. Voor dit jaar verwacht de Duitse online moderetailer net geen break-even te draaien. Daar heeft Zalando echter nog even de tijd voor, want Samwer laat weten dat webwinkels volgens de vuistregel van Rocket Internet binnen zeven tot tien jaar zwarte cijfers moeten schrijven. Zalando werd zes jaar terug opgericht, terwijl Home24 en Westwing respectievelijk vijf en drie jaar bestaan.

Behalve in webwinkels investeert Rocket Internet ook in marktplaatsen en financiële dienstverleners. Die krijgen volgens Samwer respectievelijk tot zeven en tot acht jaar de tijd om winst te maken. “Het gemiddelde bedrijf binnen de Rocket-familie is 2,5 jaar oud”, aldus de medeoprichter.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!