Target lanceert app met beeldherkenning

De nieuwe app van retailreus Target stelt klanten in staat te winkelen door foto’s te maken van producten. Een testversie van ‘In a Snap’ is sinds deze maand verkrijgbaar voor iOS-systemen.

Klanten van Target die een iPad, iPhone of iPod bezitten openen de app, houden de camera van het toestel boven de afbeelding in bijvoorbeeld een advertentie en nemen een foto. Vervolgens krijgen ze de vraag of zij het product direct willen aanschaffen, of dat zij deze opslaan op hun wensenlijstje. 

De nieuwe toevoeging moet de drempel van het doen van online aankopen verlagen, aldus een woordvoerder van Target. “Klanten hoeven met deze technologie niet op zoek naar een barcode of aankooplink, waardoor het doen van aankopen makkelijker wordt.”

De app is afkomstig van het Target Rapid Accelerated Development team, dat een jaar bezig is geweest met de ontwikkeling van de technologie achter ‘In a Snap’. De app is gekoppeld aan andere Target-applicaties, zodat gebruikers direct alle informatie over het product kunnen opvragen en coupons kunnen gebruiken bij de aanschaf van een product.

Eerder rustte Amazon zijn app al uit met beeldherkenning, waardoor gebruikers producten kunnen scannen en bij de etailgigant kunnen kopen. Daarnaast is een vergelijkbare functie geïntegreerd in zijn eigen Fire Phone, die onlangs is uitgebracht.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!