Domino’s Pizza wil Nederlands winkelbestand verdubbelen

Domino’s Pizza wil in de komende vijf tot zes jaar doorgroeien naar driehonderd vestigingen in Nederland. Dit jaar worden nog tien filialen geopend, waarmee het aantal vestigingen op 160 uitkomt. Dat laat directeur André ten Wolde van Domino’s Pizza Nederland weten.

De afgelopen twee jaar opende de pizzaketen jaarlijks zo’n zeventien filialen per jaar. Dat aantal wordt dus opgeschroefd naar zo’n 25 tot dertig per jaar.

De omzet in Nederland kwam vorig jaar uit op 57 miljoen euro, waarmee het naar eigen zeggen marktleider is in de thuisbezorgmarkt. De consument kiest de Amerikaanse pizzaketen vooral vanwege de snelle bezorging, zegt Ten Wolde. “'In Nederland bezorgen we gemiddeld binnen 21 minuten na ontvangst van de bestelling.” Door het winkelbestand te vergroten wil Domino’s Pizza de bezorgtijd verder terugdringen.

De Nederlandse markt staat qua omvang inmiddels op de elfde plaats bij de Amerikaanse retailer. Domino’s Pizza is wereldwijd actief met ruim elfduizend filialen in meer dan zeventig landen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!