Zappos introduceert een virtuele shopassistent die online shoppers helpt bij het vinden van fashionitems op basis van afbeeldingen. Daarbij kan het ook gaan om producten die de Amerikaanse etailer zelf niet verkoopt.
Klanten uploaden een foto, waarna Zappos de zoektocht start. Als de online speler het gezochte product in huis heeft, kan de klant deze direct bestellen. Wanneer Zappos het item niet verkoopt, toont het gebruikers welke concurrenten dit wel doen. De retailer wil hiermee de online winkelervaring verder verbeteren.
De dienst werkt op zowel mobiele apparaten als via een computer. Klanten kunnen foto’s uploaden op sociale media als Twitter en Instagram. Wanneer zij #AskZappos gebruiken gaat de retailer met het verzoek aan de slag. Daarnaast kunnen zij Zappos e-mailen en sms’en op speciale adressen. Ask Zappos is afkomstig uit Zappos Lab, de eigen ontwikkelstudio van de Amazon-dochter.
Zappos zet virtuele shopassistent in
Gepubliceerd op 5 augustus 2014 om 12:23
Reacties 0