Coop steekt telers hart onder de riem

Om Nederlandse landbouwers te steunen gaat Coop in zijn folders maaltijden promoten die gemaakt zijn met foodproducten van eigen bodem. Dat laat commercieel directeur Gerard Koning weten aan RTLZ.

Daarmee wil de supermarktketen overschotten wegwerken die ontstaan door de importstop vanuit Rusland. “In plaats van nasi kiezen we deze week bijvoorbeeld voor een gerecht met aardappelen”, aldus Koning.

De gevolgen van de boycot op groenten en fruit vanuit de Europese Unie zullen voor de leveranciers van Coop niet direct voelbaar zijn, verwacht Koning. “De inkoopprijs speelt voor ons nog geen rol. We zitten midden in het seizoen en werken daarnaast met contractafspraken.”

Ook Jumbo, Albert Heijn en Lidl gaan vooralsnog niet over tot drastische prijsverlagingen voor groenten en fruit. “Wij zullen telers niet actief om een lagere prijs vragen als gevolg van de boycot van Rusland”, liet Jumbo eerder al weten. Het Veghelse concern sluit echter niet uit dat elders in de markt de prijs wel omlaag gaat en dat Jumbo dit voorbeeld dan moet volgen. “Dan zullen wij onze prijs daar conform onze spelregels op aanpassen.”


Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!