EBags komt met ‘Tinder-app’ voor tassen

EBags laat shoppers met eBags Obsession hun favoriete tas aanwijzen via een app die lijkt op de datingapp Tinder. Tinder doet suggesties voor potentiële dates door middel van foto’s. Gebruikers kunnen via een hartje of een kruisje aangeven of de kandidaat hen bevalt.

De gemiddelde gebruiker van eBags Obsession bekijkt per sessie 76 tassen. Hierbij swipen zij gemiddeld veertien keer naar links voor een hartje (mooi) en 62 keer naar rechts, voor het kruisje (niet mooi). Tien procent van de gebruikers kocht uiteindelijk een handtas die zij vonden middels eBags Obsession. Het mobiele bezoek is sinds de lancering van de app fors toegenomen, aldus oprichter Peter Cobb.

De tool onthoudt welke tassen de gebruikers mooi vinden en laat uiteindelijk alleen de producten zien die in de smaak zouden moeten vallen. Consumenten kunnen daarnaast filters gebruiken, zoals de kleur en stijl van de tas die ze zoeken.

De app eBags Obsession komt voort uit een wedstrijd die de etailer had uitgeschreven onder ontwikkelaars. Hun opdracht was om een app te bedenken die zou helpen bij de realisatie van mobiele groei. Uiteindelijk kwamen twee ontwikkelaars samen met het idee voor eBags Obsession.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!