Discounters azen op scholieren

Action, Lidl en Aldi nemen met hun assortiment aan schoolspullen een flinke hap uit de markt van kantoorartikelen. Dat zegt voorzitter Cees van Manen van brancheorganisatie Office World.

De toenemende concurrentie zorgt naar verwachting voor een lichte prijsdruk. Warenhuisketen V&D mikt daarom met kortingen die stijgen wanneer shoppers meer spullen kopen, op consumenten die al hun kantoorartikelen in één keer aanschaffen.

De verkoop van schoolspullen levert volgens marktonderzoeker GfK vooralsnog goede resultaten op. De consumentenmarkt van kantoorbenodigdheden en schrijfwaren kan sinds de start in juni op een kleine verkoopplus van 1,4 procent rekenen. De maand juli was eveneens een goede maand, zegt Van Manen. Hij verwacht dat de groei in augustus en september doorzet.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!