Jumbo wil binnen enkele weken starten met de eerste uitrol van zijn online plannen. Dat meldt Distrifood op basis van ingewijden. De supermarktketen is momenteel met zijn belangrijkste leveranciers in gesprek over de internetverkoop, die vóór Kerst volledig operationeel moet zijn.
Grote A-merkfabrikanten plaatsen volgens de bronnen vraagtekens bij Jumbo’s plannen. Omdat de keten zeven verschillende prijslijnen hanteert is hen niet duidelijk hoe Jumbo daarmee omgaat in een online omgeving waar shoppers prijzen kunnen vergelijken. Daarnaast boekt de keten in 2020 bij een online omzetaandeel van vijf tot procent circa driehonderd miljoen euro. Dat is niet veel voor de individuele A-merkfabrikant.
Een woordvoerder van Jumbo bevestigt dat er gesprekkende gaande zijn met zijn leveranciers. Verdere details wil de supermarktketen niet kwijt.
Jumbo liet al eerder weten dit jaar te willen starten met een webwinkel. “"We zijn niet de eerste, maar dat geeft ons voordeel dat we hebben kunnen leren van andere spelers”, aldus financieel directeur Ton van Veen. De keten heeft bijvoorbeeld een speciaal team aangesteld om zijn online ambities te realiseren. Daarnaast neemt de keten in Den Bosch een voormalig distributiecentrum van Super de Boer in gebruik als e-fulfilment center.
‘Jumbo rolt online verkoop binnenkort uit’
Gepubliceerd op 19 augustus 2014 om 12:43
Reacties 0