Jumbo noteert flinke omzetstijging

Jumbo heeft in het afgelopen halfjaar 26 procent meer omzet gerealiseerd dan dezelfde periode in 2013. De omzet kwam uit op 2.502 miljoen euro, zo maakte de supermarktketen woensdag bekend.

De omzetstijging komt grotendeels op rekening van uitbreiding van het winkelbestand, niettemin droeg een autonome omzetgroei van 3,4 procent bij aan de groeicijfers. Daarmee komt de plus ver boven de gemiddelde marktgroei uit, die volgens marktonderzoeker GfK op min 0,2 procent ligt.

De supermarkten uit de C1000-formule waren in de eerste zes maanden goed voor een omzet van 1.258 miljoen euro, een daling van 33 procent. Dat is een rechtstreeks gevolg van de afname van het aantal C1000-supermarkten, aldus Jumbo. Er werden in het eerste halfjaar van 2014 45 C1000-winkels omgebouwd tot Jumbo-vestigingen. De autonome omzet van de vestigingen bleef met een index van 98 echter ook achter bij het marktgemiddelde. De resultaten zijn voor een formule in afbouw desondanks ‘tevredenstellend’, stelt het concern.

De geconsolideerde omzet van Jumbo komt over de eerste helft van dit jaar uit op 3.760 miljoen euro. Deze daling van 2,5 procent komt door de levering van twintig C1000-vestigingspunten aan Ahold en Coop. Jumbo Group Holding heeft op dit moment twintig procent van de markt in handen.

Naar verwachting beschikt Jumbo voor het einde van 2014 over vijfhonderd supermarkten. Daarnaast opent het concern aan het eind van dit jaar in Amsterdam-Noord zijn tweede Foodmarkt. Deze vestiging zal circa 2600 vierkante meter beslaan. De komende jaren worden meer Foodmarkten geopend op nader te bepalen locaties, aldus het concern.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!