MADE.com betreedt Nederlandse e-commercemarkt

Online meubelwinkel MADE.com heeft een Nederlandstalige webwinkel gelanceerd. De Britse etailer opereert volgens een zogenoemd cut-out-the-middle-manconcept en koppelt consumenten gelijk aan ontwerpers en fabrikanten.

Door tussenpersonen worden productprijzen namelijk te hoog, vindt ceo en medeoprichter Ning Li. De prijzen van artikelen bij MADE.com liggen naar eigen zeggen tot zeventig procent lager dan bij reguliere meubelretailers.

De etailer kan naar eigen zeggen twee collecties per week lanceren en zijn assortiment snel aanpassen ‘door slim gebruik te maken van online data’. Naast Groot-Brittannië en Nederland is de meubelwinkel online actief in Frankrijk en Italië.

MADE.com beschikt in zijn thuisland over een fysieke showroom in Londen. Bezoekers krijgen daar een tablet mee die informatie geeft over de producten. Aan het einde van het winkelbezoek kunnen consumenten zichzelf een wensenlijst e-mailen, zodat zij de producten thuis nogmaals kunnen bekijken. Daarmee krijgt Made.com data over hoe zijn winkelbezoekers de producten bekijken en waar ze vervolgens online naar kijken.

RetailTrends