Starbucks opent bij Shell

Starbucks heeft zijn eerste vestiging bij een Shell-station geopend. De zogenoemde Starbucks retail store is gevestigd aan de A2 bij Breukelen. Starbucks en Shell kondigden hun samenwerking eerder dit jaar aan.

Naast Starbucks retail stores plaatsen Shell en Starbucks’ zelfbedieningspartner Selecta later deze maand een aantal On The Go-concepten bij tankstations van Shell die niet groot genoeg zijn voor een Starbucks store. "Het On The Go-concept is voor deze locaties een goed alternatief", zegt een woordvoerder van de koffieketen tegen RetailNews.

"Er worden bij twaalf Shell tankstations in Nederland achttien of negentien Starbucks On The Go-concepten geplaatst. Sommige zulen er dus meer dan één hebben." Over waar deze concepten worden geopend, doet de keten nog geen uitspraken. Consumenten kunnen bij dit zelfbedieningsconcept naast koffie terecht voor bijvoorbeeld warme chocomel en thee. 

Starbucks is daarnaast bezig met het selecteren van de mogelijke volgende locaties voor zijn retail stores in ons land. Later worden de stores ook in Frankrijk geïntroduceerd, aldus de woordvoerder. De uitbreiding van de aanwezigheid in onder meer Nederland via licensed partners is onderdeel van de groeistrategie in Europa, het Midden-Oosten en Afrika, zei director licensed stores Arjan Oudejans destijds. “Door deze samenwerking kunnen we aan de groeiende verwachtingen van consumenten voldoen en een nieuwe standaard zetten voor on-the-go koffie.” 

Eerder liet president Kris Engskov van Europa, het Midden-Oosten en Afrika al weten dat Starbucks in Europa vooral wil groeien via allianties. De koffieketen opent nog steeds eigen winkels, maar gaat nieuwe vestigingen steeds meer uitbaten met partners in franchise of licentie. Zo opende Starbucks een koffiewinkel in een trein in samenwerking met het Zwitserse spoorbedrijf SBB.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!