By The Grape streeft naar landelijke dekking

Wijnwinkelketen By The Grape wil binnen enkele jaren doorgroeien naar acht tot tien winkels in Nederland. “Binnen een half uur moet je een By The Grape kunnen bezoeken.” Dat zegt directeur Bart van den Brink in FaceRetail, een video-interviewserie van RetailTrends Media in samenwerking met Crossmarks.

By The Grape beschikt momenteel over winkels in Velp, Utrecht en Amsterdam. “Ons doel is altijd geweest om een landelijk dekkend netwerk van winkels te krijgen”, aldus Van den Brink. Voor verdere uitbreiding van het winkelbestand focust de retailer zich onder meer op franchising. Over drie tot vier jaar moet de landelijke dekking gerealiseerd zijn.

Van den Brink nam onlangs de dagelijkse leiding over van Derrick Neleman, die By The Grape in 2009 oprichtte als wijnblog. Van den Brink ziet enkele andere zeer sterke groeiers in de online wijnmarkt, waar By The Grape zich tussen wil nestelen. “We hebben altijd gezegd dat we online in de top drie willen”, stelt hij. “Dat is nog een uitdaging, maar ik denk dat het mogelijk is met het concept, de filosofie en de duidelijke keuze die we hebben gemaakt voor duurzaamheid.”

Neleman liet eind vorig jaar al aan RetailNews weten dat By The Grape al tot de top vier van online wijnverkopers behoort. De formule groeit ‘als kool’ op het internet, stelt hij. Van den Brink gaat in het interview in op de succesfactoren en verdere groeiplannen van By The Grape. Bekijk het volledige gesprek op ons YouTube-kanaal.

FaceRetail sprak eerder met topmannen van Hornbach, EkoPlaza, vanHaren, Coolblue, Decathlon, La Place, Skins Cosmetics, Coolcat, Rivièra Maison, Hunkemöller en Primera. Deze interviews zijn ook te vinden op ons YouTube-kanaal.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!