Zeeman richt pijlen op Frankrijk

Zeeman focust voor de uitbreiding van zijn winkelbestand op buitenlandse markten. Wat betreft het aantal vestigingen groeit de textielketen het hardst in Frankrijk. Dat laat marketing- en communicatiemanager Caroline van Turennout weten aan RetailNews.

Zeeman is verder actief in Nederland, Duitsland, België en Luxemburg. Voorlopig zijn er nog geen concrete plannen om bijvoorbeeld de stap naar Spanje te maken, zegt Van Turennout. “We kijken altijd waar de mogelijkheden liggen, maar nu focussen we ons voornamelijk op groei in Frankrijk en Duitsland.”

De Nederlandse retailer ziet vooral in Frankrijk veel kansen, omdat zijn winkelnetwerk daar nog niet landelijk dekkend is. “We zijn daar begonnen in het oosten. Nu breiden we snel uit rond Parijs en Marseille.” Inmiddels beschikt Zeeman over 182 winkels in Frankrijk, tegenover 217 in Duitsland. In totaal zijn er ruim 1200 vestigingen van Zeeman in Europa.

Zeeman is verder in eigen land met een campagne gestart voor ondergoed waarin niet professionele modellen, maar eigen klanten de hoofdrol hebben. Daarvoor werd in mei een oproep gedaan via onder meer de winkels, tv en internet. Van de achtduizend klanten die zijn gefotografeerd hebben er uiteindelijk negentig meegedaan aan de campagne.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!