Een knipoog van IKEA naar Apple en een dozijn markthallen passeerden afgelopen week op de social media-kanalen van RetailTrends Media.
IKEA heeft zijn jaarlijkse catalogus dit jaar op originele wijze gepresenteerd. In een filmpje dat sterk doet denken aan een productpresentatie van Apple, legt een medewerker uit wat de nieuwe 'BookBook' allemaal kan.
In de wekelijkse Facebookrubriek 12x afgelopen vrijdag aandacht voor een dozijn markthallen. Zo kunnen bezoekers onder meer in Gent, Londen en Budapest onder een bijzonder dak winkelen. Ook de markthal in Rotterdam staat in de lijst, al gaat die pas komende maand open voor het grote publiek.
Verder op Facebook 'liken' in een printadverentie van C&A, Starbucks bij Shell, Google's bezorging per drone en de leukste advertenties van augustus.
Op Pinterest was aandacht voor de nieuwe verpakkingen van logistiek dienstverlener Bezorgbeer. De speler communiceert via cartoons op de verpakkingen met zijn klanten. “We vertellen bijvoorbeeld wat je nog meer met de verzenddoos kunt doen. En we brengen via de cartoon onze Bezorgapp onder de aandacht”, zegt marketingcoördinator Neltje van Zevenbergen. De strip wordt elke drie maanden aangepast.
IKEA Green Tech heeft geïnvesteerd in een Schots bedrijf dat producten met LED-verlichting ontwikkelt. Design LED Products werkt met een technologie waarmee een soort lichtgevende tegels kunnen worden ontwikkeld. Deze dunne en buigzame tegels kunnen in verschillende vormen worden gevouwen.
Verder onder meer foodformule Eataly in New York, visual merchandising van Fabriano en een infographic die de groei van online shoppen sinds 2007 in beeld brengt.
Reacties 0