Ter gelegenheid van het tienjarig bestaan van RetailTrends Media verschijnt in RetailTrends 9 een serie over tien jonge spelers die het retaillandschap de komende jaren extra kleur gaan geven. Vandaag op RetailNews aandacht voor Leapp en Mud Jeans.
Leapp werd drie jaar terug als webwinkel geïntroduceerd, maar inmiddels is de rek in het Nederlandse winkelbestand er al uit. De tweedehands Apple-verkoper beschikt inmiddels over stores in Amsterdam, Eindhoven, Zwolle, Utrecht, Den Haag en Breda. Nog hoogstens twee winkels, waaronder één in Rotterdam, en directeur Rogier van Camp vindt het mooi geweest.
Volgend jaar wacht de retailer een internationale expansie, te beginnen in Duitsland. “Verdere concrete plannen zijn er nog niet, maar ik wil Leapp graag laten uitgroeien tot een Europees merk”, droomt de ondernemer voorzichtig.
Net als Leapp profiteert Mud Jeans van de kracht van een uniek winkelconcept. “We zijn wereldwijd het enige merk dat kleding in lease aanbiedt”, zegt eigenaar Bert van Son. Zo’n 1500 klanten hebben inmiddels een contract afgesloten voor een broek, sweatshirt of tas.
Omdat Mud Jeans inmiddels anderhalf jaar ervaring heeft met de leaseconstructie, heeft de retailer al een aardig idee van het klantgedrag na afloop van de contractperiode. Zestig procent switcht volgens Van Son naar een ander model, terwijl drie op de tien de broek houdt. Negentig procent blijft Mud Jeans dus trouw, stelt hij. “Zo bouwen we aan een geëngageerde community.”
In het jubileumnummer van RetailTrends vertellen tien RetailRookies over hun onderneming en strategie. Naast Leapp en Mud Jeans komen Stach Food, Hutspot, Graaggedaan.nl, Yoghurt Barn, De Schoenenfabriek, Bilder & De Clercq, Colori Shoes en The Fixables aan het woord. Het jubileumnummer van RetailTrends verschijnt samen met EtailTrends 5. Klik hier voor informatie over een abonnement op jaarlijks elf keer RetailTrends en zes keer EtailTrends.
Reacties 0