RetailRookies: Graaggedaan.nl en The Fixables

Ter gelegenheid van het tienjarig bestaan van RetailTrends Media verschijnt in RetailTrends 9 een serie over tien jonge spelers die het retaillandschap de komende jaren extra kleur gaan geven. Vandaag op RetailNews aandacht voor Graaggedaan.nl en The Fixables.

Graaggedaan.nl maakte deze maand bekend te fuseren met branchegenoot Regiovers.nl. Samen vertegenwoordigen de twee de complete versbranche, zegt oprichter Menno Lambooy. De twee partijen focussen zich nu op het bouwen van een stabiel versplatform, dat met recepten en andere adviezen ook de klantbeleving naar een hoger niveau moet tillen.

Lambooy zou in de toekomst de ‘last mile’ van alle boodschappen willen verzorgen. DKW-producten worden dan bijvoorbeeld met de verschillende versgroepen thuisbezorgd. Vooralsnog zijn de verswinkeliers zelf toegewezen op de eventuele bezorging van hun producten, zegt hij. “Maar logistiek zit in ons bloed.”

The Fixables zoekt uitbreiding in het openen van meer fysieke winkels. Momenteel beschikt de reparateur van smartphones en tablets over drie winkels, waaronder een shop-in-shop in The TailorMates op de Amsterdamse Zuidas. “Uiteindelijk willen we in elke grote stad een winkel”, aldus initiatiefnemer René Smit.

Veel bedrijven zijn er volgens Smit alleen maar op gericht om snel geld te verdienen. De eerste prioriteit van The Fixables is mensen met kapotte apparatuur te helpen, zegt hij. “Als je dat goed doet, dan komen de verdiensten vanzelf.”

In het jubileumnummer van RetailTrends vertellen tien RetailRookies over hun onderneming en strategie. Naast Graaggedaan.nl en The Fixables komen Mud Jeans, Stach Food, Hutspot, De Schoenenfabriek, Yoghurt Barn, Leapp, Colori Shoes en Bilder & De Clercq aan het woord. Het jubileumnummer van RetailTrends verschijnt samen met EtailTrends 5. Klik hier voor informatie over een abonnement op jaarlijks elf keer RetailTrends en zes keer EtailTrends.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!