Thuiswinkel.org start pilot met eID-stelsel

Thuiswinkel.org zoekt alcoholverkopende etailers om met hen het eID-stelsel voor leeftijdscontrole te testen. Dat laat de brancheorganisatie weten.

Begin dit jaar is de leeftijdsgrens voor de aankoop van alcoholhoudende dranken verhoogd naar achttien jaar. Consumenten tot 25 jaar moeten zich daarnaast verplicht legitimeren als ze alcohol aanschaffen. Webwinkels kunnen daarbij gebruikmaken van het eID-stelsel, dat in 2015 wordt ingevoerd.

Thuiswinkel.org is betrokken bij de ontwikkeling van dit stelsel. Volgend jaar starten pilots om de werking ervan te testen. De brancheorganisatie laat weten binnenkort leden te benaderen die hiervoor in aanmerking komen.

Het eID-stelsel moet de DigID gaan vervangen. Een belangrijk uitgangspunt van het nieuwe internetpaspoort is de bescherming van de privacy van personen. Zo krijgt een online slijter alleen te zien of een persoon achttien jaar of ouder is en worden het burgerservicenummer of de geboortedatum voor hem achterwege gelaten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!