Delhaize test inzet van beacons

Delhaize stuurt klanten in tien supermarkten aanbiedingen wanneer ze bepaalde producten passeren. De Belgische retailer werkt daarvoor samen met promotie-app myShopi en Coca-Cola.

Delhaize heeft zijn supermarkten naar eigen zeggen als eerste Belgische retailer voorzien van beacontechnologie. Die bakens zijn op relevante locaties opgehangen en zenden bluetoothsignalen uit, die worden opgemerkt door het besturingssysteem van de smartphone van de klant. Daarvoor dient hij echter wel de app van myShopi te hebben geïnstalleerd.

Elke beacon beschikt over een uniek ID, waardoor de app op elke locatie een andere promotie of cashback-actie kan laten zien. Tijdens deze test krijgt de consument een melding wanneer hij voorbij een product van Coca-Cola loopt. De ambitie van de drie partijen is om de beacontechnologie verder uit te rollen in België.

In andere landen wordt beacontechnologie al langer ingezet. Zo testen de Britse winkelketen Waitrose en het Amerikaanse Macy’s het gebruik van beacons voor instore marketing. Rotterdam en Londen rustte eerder dit jaar respectievelijk een stadsdeel en winkelstraat uit met zulke kastjes.

Bekijk hier hoe de koppeling tussen Delhaize, myShopi en Coca-Cola op de winklvloer in zijn werk gaat.

Reacties

Laatste nieuws









Lees hier 15 toekomstverkenningen in retail

In een compleet vernieuwd jubileummagazine van RetailTrends vind je maar liefst vijftien toekomstverkenningen in de retail. Hoe ziet de supermarkt eruit in 2050? Hoe ver zijn we op het gebied van duurzaamheid en innovatie? Kennen we de consument van de toekomst eigenlijk? Lees het in RetailTrends.

RetailTrends