Delhaize test inzet van beacons

Delhaize stuurt klanten in tien supermarkten aanbiedingen wanneer ze bepaalde producten passeren. De Belgische retailer werkt daarvoor samen met promotie-app myShopi en Coca-Cola.

Delhaize heeft zijn supermarkten naar eigen zeggen als eerste Belgische retailer voorzien van beacontechnologie. Die bakens zijn op relevante locaties opgehangen en zenden bluetoothsignalen uit, die worden opgemerkt door het besturingssysteem van de smartphone van de klant. Daarvoor dient hij echter wel de app van myShopi te hebben geïnstalleerd.

Elke beacon beschikt over een uniek ID, waardoor de app op elke locatie een andere promotie of cashback-actie kan laten zien. Tijdens deze test krijgt de consument een melding wanneer hij voorbij een product van Coca-Cola loopt. De ambitie van de drie partijen is om de beacontechnologie verder uit te rollen in België.

In andere landen wordt beacontechnologie al langer ingezet. Zo testen de Britse winkelketen Waitrose en het Amerikaanse Macy’s het gebruik van beacons voor instore marketing. Rotterdam en Londen rustte eerder dit jaar respectievelijk een stadsdeel en winkelstraat uit met zulke kastjes.

Bekijk hier hoe de koppeling tussen Delhaize, myShopi en Coca-Cola op de winklvloer in zijn werk gaat.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!