Sanoma pompt geld in Locals United

SanomaVentures investeert in het online fashionplatform Locals United. Via dat platform kunnen lokale moderetailers hun collectie online verkopen. Welk bedrag de investeringsmaatschappij van mediaconcern Sanoma beschikbaar stelt, is niet bekendgemaakt.

Locals United wil een invulling geven aan de clicks & bricks-strategie van met name zelfstandige ondernemers. Het verzorgt onder meer de financiële afwikkeling, productfotografie, logistieke afhandeling en online promotie van het online verkoopkanaal voor aangesloten winkeliers. Retailers krijgen voor een vast maandbedrag een webshop op een eigen domeinnaam, een shop op hun Facebook-pagina en een eigen winkel op de website van Locals United.

SanomaVentures investeert tevens in online spelers als Kieskeurig.nl en FashionChick.nl. Daarmee is de investeerder meer dan alleen een financier, zegt oprichter Neil Persoon van Locals United. “De combinatie van expertise van een grote online speler en groot marketingbereik maakt dat we LocalsUnited nog sneller kunnen laten groeien, wellicht later ook naar het buitenland.”

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends