Lidl opent Nederlandse webwinkel

Supermarktketen Lidl heeft een webshop geopend waarop klanten exclusieve wijn aan kunnen schaffen. De lancering van Lidlwijnen.nl valt samen met de verkoop van châteauwijnen in 85 vestigingen, als onderdeel van de campagne Grands Vins de France.

Het is de eerste webwinkel voor Lidl in Nederland, zegt inkoopdirecteur Geert van der Velden tegen Distrifood. “Omdat we wat ruim hebben ingekocht maken we het via de webshop voor heel Nederland toegankelijk.”

De webshop is bedoeld voor web-only wijnen, laat een woordvoerder weten aan Levensmiddelenkrant. De tien verschillende wijnen zijn alleen per doos te bestellen, waarbij online klanten maximaal twee dozen aan kunnen schaffen. Lidl rekent geen verzendkosten voor de bezorging, die in handen is van PostNL. Afrekenen kan via iDEAL of creditcard.

Lidl opende onlangs in Duitsland een webshop met onder meer driehonderd artikelen als cosmetica, wasmiddel, koffie en wijn. Of Lidl ook in Nederland plannen heeft om zijn online activiteiten uit te breiden, is niet duidelijk.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!