Original Unverpackt en een instore bioscoop

Een verpakkingsloze supermarkt in Berlijn en een instore bioscoop bij Selfridges kwamen afgelopen week langs op social media.

In Berlijn is de winkel Original Unverpackt geopend: een supermarkt zonder verpakkingen. Klanten kunnen producten in hun eigen bakje tappen, waarna het wordt afgewogen bij de kassa. Uiteraard wordt het lege bakje vooraf gewogen en van het totale gewicht afgetrokken. In de winkel vinden klanten onder meer drop, rijst, pasta, allesreiniger en wodka.

Selfridges heeft een instore bioscoop geopend in zijn warenhuis aan Oxford Street in Londen. De zaal beschikt over zestig stoelen en moet voor afwisseling zorgen voor het winkelend publiek. Selfridges werkt voor het initiatief samen met de Britse bioscoopketen Everyman.

In de wekelijkse Facebook-rubriek 12x was afgelopen vrijdag aandacht voor etalages. Onder meer Tods, Havaianas en de Bijenkorf in Amsterdam laten zien waarom windowshoppen soms het allerleukst is. Verder op Facebook de nieuwe winkelinrichting van HEMA, razendsnelle bezorging bij Foot Locker en uitleg over het inmiddels beursgenoteerde Alibaba.


Op Pinterest kwam de eerste Duitse flagshipstore van lingerieketen Hunkemöller voorbij. De vestiging in Düsseldorf beslaat 250 vierkante meter en is ingedeeld in verschillende thematische ruimten. Daarnaast heeft de lingerieketen verschillende technologische innovaties in de flagshipstore verwerkt. Zo is een gekleurd LED-verlichtingsysteem in de etalage verwerkt en wordt op een videoscreen een marketingcampagne getoond. In de paskamer kunnen klanten de verlichting aanpassen, zodat ze daar een ‘persoonlijke ervaring’ hebben, aldus Hunkemöller. 

In Kopenhagen is een voormalig warenhuis omgebouwd tot showroom voor het Deense designlabel '&tradition'. In een cluster van minimalistische woningen kan het merk via  futuristische installaties zijn producten presenteren aan klanten.

Verder onder meer de Berlijnse conceptstore Paper & Tea, een infographic met een overzicht van welke social media-posts wanneer de meeste volgers aanspreken en vijf prachtige etalages in de Bijenkorf Amsterdam onthuld, vol kleurrijke details.

Volg RetailTrends Media ook op Facebook en Pinterest.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!