‘Leen Bakker groeibriljantje van Blokker Holding’

De omzet van Leen Bakker is de afgelopen jaren teruggelopen, maar het bedrijfsresultaat is op peil gebleven. Daarmee is de woonwinkelketen het briljantje van moederconcern Blokker Holding, zegt algemeen directeur Alex van Schaik in De Financiële Telegraaf. “We groeien nog steeds.”

De winkels van Leen Bakker worden net als de filialen van zusterbedrijven Big Bazar en Blokker vernieuwd. Zo liet het concern eerder dit jaar weten dat de woonwinkelketen een nieuw concept testte in zijn winkels in Epe en Almelo. Eind volgend jaar moeten alle 115 Nederlandse winkels op de schop zijn genomen.

Alles is in een nieuw jasje gestoken, meldt de retailer op zijn website. Zowel de website als het interieur van de winkel, de looproute en complete uitstraling is veranderd. Het rood-blauwe logo met hoofdletters is vervangen door een fuchsia-kleurig logo, zegt Van Schaik. Er is afscheid genomen van de hoofdletters, omdat Leen Bakker zich volgens hem op vrouwen richt. “En die willen geen harde kleuren.”

De vernieuwingen bij Leen Bakker zijn noodgedwongen, laat de directeur weten. Enerzijds wil de klant het, terwijl daarnaast het resultaat van de retailer in de toekomst gegarandeerd moet zijn. “Ook al is het nog steeds crisis.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!