Erotiekwinkelketen Pabo ziet in Nederland ruimte voor nog vijf winkels in de grote steden. Dat zegt marketingmanager Linda Blommaert in het septembernummer van RetailTrends. Het zusterbedrijf van Christine le Duc opende in januari in Amsterdam zijn eerste eigen winkel in ons land.
Voor de introductie in Nederland heeft Pabo een nieuw winkelconcept ontwikkeld, dat beter aansluit bij zijn belangrijkste doelgroep. “We willen voortaan een vrouwvriendelijke retailer in erotische artikelen zijn”, aldus Blommaert. De lichte materialen en uitstraling worden volgens haar zowel door vrouwen als mannen gewaardeerd. “In de oude winkels hadden ze toch eerder het gevoel van ‘ik doe iets wat ik eigenlijk niet mag’.”
In België beschikt Pabo al over tien vestigingen. Die worden omgebouwd naar het nieuwe concept. Christine le Duc maakte deze zomer eveneens bekend zijn winkels om te bouwen naar een nieuwe huisstijl. Daarmee wil de retailer net als Pabo vooral meer vrouwen aantrekken.
Het is een noodzakelijke ommezwaai, zegt directeur category management Audrey van Ham. 2010 was een moeilijk jaar voor moederconcern Beate Uhse, omdat de omzet uit dvd's door de opkomst van streamen razendstel terugliep. Daarnaast vond er een enorme verschuiving in omzet plaats van mannen naar vrouwen. Waar voorheen mannen goed waren voor zeventig procent van de omzet, geldt dat nu voor vrouwen. “We beseffen dat onze toekomst bij hen ligt.”
Van Ham en Blommaert gaat in RetailTrends 9 in op de opfrisbeurt van de van oorsprong Zeeuwse postorderretailer. Een omnichannelstrategie is het uiteindelijke doel, zegt van Ham. “Maar zo ver zijn we nu nog niet.” Klik hier voor meer informatie over een abonnement op RetailTrends.
Reacties 0