Amazon laat klanten via Twitter met #AmazonWishlist producten automatisch toevoegen aan hun verlanglijst op het e-commerceplatform. Daarnaast kunnen shoppers voortaan een foto maken van een product, waarna het artikel op hun wensenlijst komt.
De hashtag is verbonden met Amazons tool waarmee consumenten een verlanglijst kunnen maken. Om gebruik te maken van #AmazonWishlist moeten shoppers hun Amazonaccount koppelen aan hun Twitteraccount. Als ze vervolgens met deze hashtag reageren op een tweet van de etailer die een productlink bevat, wordt het item toegevoegd aan hun verlanglijst. Vervolgens ontvangen ze een e-mail met informatie over de voorradigheid van het artikel en hoe ze hun aankoop kunnen afronden.
Eerder liet de e-commercegigant klanten al winkelen via Twitter met #AmazonCart. Wanneer een consument een tweet met daarin een link naar een product van Amazon beantwoordt met deze hashtag, wordt het product automatisch aan het winkelmandje van de klant toegevoegd.
Amazon lanceert tweede shophashtag
Gepubliceerd op 26 september 2014 om 00:00
Reacties 0