HelloFresh ziet omzet vervijfvoudigen

Onlineboodschappendienst HelloFresh heeft vorig jaar vijf keer meer omzet geboekt dan een jaar eerder. De omzet nam toe tot 14,2 miljoen euro, tegen 2,3 miljoen euro in 2012. Ondanks die flinke omzetstijging heeft de bezorgservice over 2013 een verlies van 5,4 miljoen euro geboekt, zo blijkt uit cijfers van investeerder Rocket Internet.

De site van HelloFresh, dat boxen met recepten en bijbehorende ingrediënten levert aan zijn klanten, trekt steeds meer klanten. Zo steeg het aantal unieke bezoekers in 2013 naar 1,95 miljoen, tegen 336 duizend een jaar eerder. Ook het aantal bezorgingen groeide enorm. In totaal werden in 2012 375 duizend maaltijdboxen afgeleverd, tegen 2,37 miljoen boxen in 2013.

De stijgende lijn lijkt ook dit jaar te worden voortgezet. In de eerste helft van dit jaar is de maaltijdbox 3,95 miljoen keer bezorgd. Rocket Internet, dat in het bezit is van 36 procent van de aandelen, wil op korte termijn naar de beurs.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!