Britse jeanswinkel voorzien van geleidende inkt

Jeanswinkel Rivet and Hide vertelt het verhaal achter het merk Hiut Denim via zijn winkelruit. De Londense winkel maakt daarvoor gebruik van geleidende inkt van technologiebureau Knit.

Voorbijgangers worden opgemerkt door een sensor, waarna ze met behulp van een audiofragment worden uitgenodigd om meer over het merk Hiut Denim te weten te komen door de winkelruit aan te raken. De etalage is voorzien van meerdere stickers, die in verbinding staan met hun eigen speaker. Zo kan de voorbijganger het verhaal achter meerdere geëtaleerde producten te horen krijgen.

Het is volgens Knit voor het eerst dat een retailer op deze manier gebruikmaakt van deze technologie. VanHaren en H&M hebben in ons land al speakers geplaatst in de etalages van verschillende flagshipstores, om extra stopkracht te genereren. In Engeland maken winkelketens als Gap, Benetton, Selfridges, Marks & Spencer en Harrods al gebruik van zulke speakers.

Bekijk een video over de toepassing bij Rivet and Hide op onze Facebook-pagina.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!