John Lewis versoepelt click-and-collect met beacons

John Lewis test een beacontechnologie waarbij winkelmedewerkers een melding ontvangen als een klant binnenstapt om zijn webbestelling op te halen. De Britse warenhuisketen investeert hiervoor honderdduizend pond (128 duizend euro) in de start-up Localz.

Zodra een consument straks een vestiging van John Lewis binnenstapt, maakt zijn smartphone verbinding met een microlocatie beacon. Daardoor kan via de app van de retailer de klant de weg worden gewezen naar het click-and-collectpunt. Tegelijkertijd ontvangen winkelmedewerkers een melding dat de klant is gearriveerd, zodat het product klaarstaat als de consument bij de balie is.

Localz deed onlangs mee aan een pitch van JLab, een technologische proeftuin van John Lewis ter gelegenheid van het 150-jarig bestaan van de retailer. Circa dertig start-ups ontwikkelden in twaalf weken hun ideeën met steun van John Lewis en externe ondernemers. De warenhuisketen kijkt ernaar uit om de technologie van Localz de komende periode te testen, zegt IT-directeur Paul Coby. “JLab heeft ons een nieuwe manier gegeven om de technologieën te testen die de manier waarop we in de toekomst shoppen veranderen.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!