Coca-Cola uitgeroepen tot Gouden Windei 2014

Het kinderdrankje Capri-Sun Multivitamin van Coca-Cola is door consumenten verkozen tot het meest misleidende product van dit jaar. Dat heeft voedselwaakhond foodwatch woensdag bekendgemaakt.

Ruim 26 duizend consumenten brachten hun stem uit op het meest misleidende product. Met ruim 38 procent van de stemmen gaat het predicaat naar Capri-Sun Multivitamin. Het drankje bevat bijna net zoveel suiker als cola en dat is onverantwoord in deze tijd waarin één op de zeven kinderen te dik is, aldus foodwatch.

De Ambacht Rundervink van Albert Heijn is met 35 procent van de stemmen op de tweede plaats geëindigd. De rundervink is volgens foodwatch opgespoten met water en bevat naast suiker zeven E-nummers. Dit jaar werd het Gouden Windei voor de vijfde keer op rij uitgereikt. Douwe Egberts won de trofee in 2013 met het product Natrena Stevia Kristalpoeder. In reactie daarop heeft DE het etiket aangepast.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!