Een dozijn nieuwe winkelconcepten van Nederlandse retailers en een trein van supermarktketen PLUS kwamen afgelopen week voorbij op social media.
Nederlandse retailers voeren dit jaar massaal nieuwe winkelconcepten door. Leen Bakker was vorige week de laatste winkelketen die zijn metamorfose wereldkundig maakte. In de wekelijkse rubriek 12x kwam afgelopen vrijdag een overzicht voorbij van een dozijn retailers die dit jaar wijzigingen hebben doorgevoerd in hun concept. Blokker Holding is met drie formules goed vertegenwoordigd.
Lidl en C1000 sloten tegelijkertijd hun deuren in Doorwerth voor een verbouwing. PLUS zet daarom een treintje in om de dorperlingen naar zijn supermarkt in het nabijgelegen Renkum te brengen. Jumbo heeft voor zijn C1000-winkel een opstapplaats voor zijn pendeldienst naar zijn vestiging in Arnhem gecreëerd.
Verder op Facebook een foto-impressie van de Markthal in Rotterdam, de Pieperboetiek in Amsterdam, interactieve etalages en abri's en de leukste advertenties van september.
Op Pinterest kwam afgelopen week een samenwerking met warenhuisketen Bergdorf Goodman en veilinghuis Sotheby's voorbij. De New Yorkse vestiging van Bergdorf Goodman combineert in zijn etalages kleding en kunst in het kader van een aanstaande kunstveiling van Sotheby’s. Tot 21 oktober kan winkelpubliek op deze manier kennismaken met werk van onder meer Andy Warhol en Damien Hirst. Op elke winkelruit staat informatie over de veiling en de kunstenaar. Iedereen profiteert van de samenwerking, zegt David Hoey die senior director visual presenatation verantwoordelijk is voor de inrichting van het New Yorkse warenhuis. “Er zit schoonheid in de botsing van tijdelijke mode en kunst.”
Consumenten die een pakje willen versturen, kunnen via de app Shyp een foto van het product uploaden, waarna een medewerker het ophaalt, inpakt en verstuurt. Alle tijdrovende bezigheden zoals een geschikte verzenddoos zoeken en de juiste frankering worden uit handen genomen, belooft de logistiek dienstverlener. Nadat de shopper een foto heeft geüpload, staat er binnen twintig minuten iemand van het Shypteam voor de deur die alle rompslomp afhandelt. Gebruikers kunnen hun pakket volgen via de app, terwijl ook de betalingen automatisch worden verwerkt.Tarieven voor de service beginnen vanaf vijf dollar, exclusief portokosten.
Verder onder meer een infographic over hoe ‘Internet of Things’ ons leven over tien jaar heeft veranderd, een video van Markthal Rotterdam en papieren wijnflessen van Paperboy Wine.
Volg RetailTrends Media ook Facebook en Pinterest.
Reacties 0