Een inhaker van Lidl op zijn Britse concurrent Morrisons en de nieuwe winkel van Hilfiger Denim in de Kalverstraat kwamen afgelopen week voorbij op social media.
De Britse supermarktketen Morrisons heeft naar eigen zeggen een manier gevonden om de lage prijzen van Lidl te evenaren. De Duitse discounter reageert daar gevat op via een advertentie in landelijke dagbladen, door de consument precies uit te leggen welke moeite hij moet doen om ook bij Morrisons goedkoop boodschappen te doen.
Hilfiger Denim opende onlangs een nieuwe winkel in de Amsterdamse Kalverstraat, geïnspireerd op de industriële sfeer van een tot loft omgebouwde fabriek in New York. Materialen lopen uiteen van onbewerkt hout en cement, tot glasblokken, gepolijst staal en een plafond van tinnen panelen. "Ik ben enthousiast over de opening van deze Hilfiger Denim store in hartje Amsterdam en de lancering van onze nieuwe retailidentiteit, die in Hilfiger Denim stores in heel Europa zal worden gepresenteerd", aldus Tommy Hilfiger zelf.
In de wekelijkse Facebook-rubriek 12x kwamen een dozijn supermarkten voorbij, die de meerwaarde ten opzichte van online boodschappendiensten laten zien. Zo was er aandacht voor de dit jaar geopende DekaMarkt World of Food in Beverwijk, Eliseevsky in Moskou en opvallend veel supermarkten in Canada.
Afgelopen week ook op Facebook: Common Kin 2.0 in Den Haag, het selfieplatform van H&M in Rotterdam, het nieuwe winkelconcept van Manfield en de cover van het oktobernummer van RetailTrends.
Op Pinterest kwam afgelopen week de Londense foodformule Samba Swirl voorbij. In een markt die al verzadigd is door Frozen Yoghurt was het voor deze formule de uitdaging om iets compleet anders neer te zetten. Consumenten worden met behulp van LED-verlichting door de winkel geleid, waar ze zichzelf kunnen voorzien van yoghurtproducten.
Retailers en merken moeten serieus nadenken over de mogelijkheden die WhatsApp biedt om jongeren te bereiken, vindt commercial development director Bram van Schaik van TNS Nipo. De Israëlische chocoladefabrikant Klik Chocolate deed dat al in 2013, door met een campagne via het instant messagingplatform meer brand engagement met tieners te creëren. De fabrikant riep hiervoor een WhatsApp-versie van het spel Simon Says in het leven. Bekijk hier een video van deze campagne.
Verder kwamen onder meer het kleurrijke storedesign van fashionretailer Onitsuka Tiger en verrassende product display van Hermès en Meyers voorbij.
Reacties 0