Google strijdt met bezorgdienst tegen Amazon

Google breidt zijn bezorgservice in de Verenigde Staten uit onder de nieuwe naam Google Express. De bezorgdienst, voorheen bekend als Google Shopping Express, komt ook beschikbaar in Washington, Boston en Chicago. Eerder konden alleen consumenten uit delen van San Francisco, New York en Los Angeles er gebruik van maken.

Daarnaast gaat Google net als Amazon bezorgabonnementen aanbieden. Vanaf deze week betalen klanten tien dollar per maand of 95 dollar per jaar om bestellingen boven de vijftien dollar onbeperkt nog dezelfde of de volgende dag in huis te krijgen. Niet-abonnees betalen 4,99 dollar per bestelling of 7,99 bij orders onder de vijftien dollar. Daarmee komt tegelijkertijd een eind aan de gratis bezorgmogelijkheid van Google.

Verder heeft Google de afgelopen maanden zestien nieuwe winkelketens aangesloten, waaronder Ahold-dochter Stop & Shop. In totaal kunnen nu zeven miljoen Amerikanen gebruikmaken van sameday-delivery van een van de aangesloten winkelketens en twaalf miljoen kunnen hun bestelling de volgende dag in huis krijgen.

Amazon biedt met Prime een vergelijkbare dienst. Onbeperkte bezorging binnen twee dagen kost daar 99 dollar per jaar. “Veel mensen denken dat Bing of Yahoo onze grote concurrenten zijn”, zei bestuursvoorzitter Eric Schmidt maandag tijdens een toespraak in Berlijn. “Maar eigenlijk is Amazon onze grootste concurrent. Mensen zien Amazon niet als zoekmachine, maar wanneer je op zoek bent naar een product kijk je vaker wel dan niet op Amazon.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!