​Google komt met bezorgpilot voor boodschappen

Google gaat dit jaar in twee steden bij wijze van proef boodschappen afleveren. Retailers, waaronder Whole Foods en Costco, werken mee aan de pilot. Dat laat general manager Brian Elliot van Google Express weten.

Google gaat de producten van zijn retailpartners bezorgen. In een later stadium wil het concern met meer retailers samenwerken. “Het plan is om consumenten te verbinden aan hun favoriete retailers”, aldus Elliot. Door shoppers een groter assortiment te bieden, worden daarnaast de omzet en marges aantrekkelijker. “Hoe groter de winkelmand, hoe meer omzet ik heb om de kosten te compenseren die ik kwijt ben aan het vervoeren van een product van A naar B.”

Google levert via Google Express al non-foodproducten aan consumenten. Hoewel dat volgens Elliot succesvol is, wordt hiermee niet de volledige hedendaagse winkel weergegeven. “Het is in ons voordeel en dat van de retailers om consumenten te voorzien van een complete winkel”, aldus Elliot.

Het technologieconcern begint zijn pilot in San Francisco. De andere locatie is nog niet bekendgemaakt. Google breidt daarnaast zijn next-day delivery uit naar het Middenwesten van de Verenigde Staten. De online boodschappenmarkt in Amerika is volgens Bloomberg goed voor circa 10,9 miljard dollar (9,7 miljard euro). Marktonderzoeker IbisWorld verwacht dat het segment tot 2019 jaarlijks met 9,6 procent groeit.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!