Supermarktketen EMTÉ heeft zijn omzet ook in het derde kwartaal zien teruglopen. Nadat de omzet in het eerste halfjaar al met ruim twee procent achteruit ging, komt de daling in het afgelopen kwartaal uit op 3,7 procent. Dat heeft moederconcern Sligro Food Group donderdag bekendgemaakt.
De circa 130 supermarkten zetten gezamenlijk 202 miljoen euro om in het derde kwartaal, zeven miljoen minder dan vorig jaar. De identieke omzet liep met 1,4 procent terug. EMTÉ houdt last van teruglopende bestedingen en felle prijsconcurrentie in het supermarktkanaal, stelt het concern.
EMTÉ lanceerde in september zijn loyaliteitsprogramma Fijnproevers. Klanten kunnen daarbij via een klantenpas of mobiele app punten sparen die in te zetten zijn voor korting op de kassabon, in de FijnproeversShop of bij ruim vijfhonderd partners. De eerste resultaten zijn volgens Sligro ‘veelbelovend’.
De foodservicetak van Sligro groeide met 5,3 procent, bij een identieke omzetgroei van 4,1 procent. Daardoor nam de omzet van de gehele onderneming over de eerste drie kwartalen met 2,6 procent toe naar 1,9 miljard euro.
Reacties 0