Wehkamp heeft donderdag zijn eerste buitenlandse webwinkel geopend. Belgische klanten kunnen tegenwoordig terecht op Wehkamp.be.
Voor de entree in België heeft Wehkamp een nieuwe webwinkel ontwikkelt, die ogenschijnlijk veel weg heeft van de Nederlandse versie. De webshop biedt ruimte aan zo’n 150 duizend artikelen van circa 1200 merken, waarmee het aanbod ongeveer even groot is als in ons land. Veel van die merken waren volgens de etailer vooralsnog niet in België te verkrijgen.
Net als in Nederland rekent Wehkamp geen retourkosten, terwijl de verzendkosten gelijk liggen aan die in het thuisland. Maar waar bestellingen voor tien uur ’s avonds in Nederland nog de volgende dag worden bezorgd, komen die in België een dag later.
Moederconcern RFS Holland Holding, dat tevens eigenaar is van webwinkels Fonq en Create2fit, wil met wehkamp.be binnen drie jaar één van de drie grootste online spelers bij onze zuiderburen zijn. Met de lancering in België volgt Wehkamp het voorbeeld van andere grote Nederlandse spelers als Coolblue en bol.com.
De Belgische website moet bijdragen aan een verdere groei van Wehkamp. De etailer maakte eerder deze week bekend in het eerste halfjaar negen procent meer omzet te hebben geboekt. Ook de opening van het volledig geautomatiseerde, honderd miljoen euro kostende distributiecentrum in Zwolle in 2015 moet verdere groei stimuleren.
Reacties 0