Spar rolt maaltijdservice landelijk uit na pilot

Spar gaat zijn eerder dit jaar geïntroduceerde maaltijdservice landelijk en naar winkels van Attent uitrollen. Klanten van elf vestigingen kunnen sinds april verschillende kant- en-klaarmaaltijden, wisselmenu’s, salades, soepen en nagerechten online of via een bestelformulier bestellen. “Deze nieuwe service is erg enthousiast ontvangen, zowel door de ondernemers van onze Spar-winkels als door onze klanten”, aldus senior categorymanager Geertrui Klostermann.

De uitrol van de maaltijdservice zal gefaseerd plaatsvinden, zegt Klostermann. In eerste instantie bieden dertig winkels van Spar de service aan, waarna de overige filialen in januari van volgend jaar volgen. Dan wordt de maaltijdservice ook geïntroduceerd bij een aantal supermarkten van zusterbedrijf Attent.

De nieuwe service is vooral gericht op ouderen, die zelf niet willen of kunnen koken, stelde senior Klostermann al eerder. De overheid stimuleert ouderen volgens haar om zo lang mogelijk zelfstandig te blijven wonen. “Dit betekent dat de behoefte aan maaltijden bij deze bevolkingsgroep enorm groeit.”

De uitrol van de maaltijdservice past bij de inspanningen van Spar om de zelfredzaamheid van buurtbewoners te ondersteunen. Zo introduceerde de supermarktketen onlangs in vijf supermarkten bij wijze van proef een serviceloket met geldautomaat van RegioBank. Spar beschikt verder in verschillende dorpswinkels over onder meer schoenmakers, stomerijen en postagentschappen.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends