Een opvallende outlet van Christine le Duc in Arnhem en gamification bij een Koreaanse vestiging van The North Face kwamen afgelopen week langs op social media.
'Het lijkt wel een hoerentent', zegt een buurtbewoner over de nieuwe winkel van Christine le Duc in Arnhem. Het erotiekconcern heeft er een outlet geopend met opvallende gevelreclame.
In Zuid-Korea kan de winkelvloer zomaar onder je voeten verdwijnen. The North Face verrast klanten in hun winkel door ze dertig seconden de tijd te geven om zich naar een gratis jas te klimmen. De sprong die ze daarvoor moeten wagen maakt het een heuse opgave.
In de wekelijkse Facebook-rubriek 12x kwamen afgelopen vrijdag een dozijn verpakkingsinnovaties voorbij. Verpakkingen moeten goedkoper, duurzamer en origineler, zegt marketingmanager Patrick Zevenbergen van groothandel Paardekooper Verpakkingen in RetailTrends. In het fotoalbum is onder meer aandacht voor Paperboy, ’s werelds eerste papieren wijnfles. Tachtig procent lichter dan glas en volledig gemaakt van gerecycled materiaal.
Op Facebook kwamen verder interactieve 'mupi's' van H&M, een timelapse van Markthal Rotterdam en het gedicht van Albert Heijn aan Zwarte Piet voorbij.
Het nachtleven maakt dorstig en daarom is een winkel met vitaminedrankjes en water een goede toevoeging aan de Amsterdamse Wallen, denken de oprichters van Whitestore. In de winkel staat een bar van negen meter lang die van binnenuit wordt verlicht door middel van 28 tl-buizen. Het design bestaat zoals de naam al doet vermoeden vooral uit witelementen.
Verder op Pinterest een prachtige pop-upstore van Hublot in Singapore, een originele manier om peren te verpakken en visual merchandising van Christian Louboutin.
Volg RetailTrends Media ook op Facebook en Pinterest.
Reacties 0