De Bijenkorf gaat al zijn filialen uitrusten met iBeacons om klanten te herkennen. De beacons worden rond de kassa’s geplaatst, zegt marketingdirecteur Robert Bohemen tegen Emerce. Het warenhuis in Rotterdam wordt als eerste voorzien van de iBeacons. In de loop van volgend jaar wordt de pilot uitgerold naar de andere filialen.
Zodra een klant in de buurt van de kassa komt, vraagt een winkelmedewerker of de shopper lid wil worden van het zogenoemde privilege membershipprogramma. Het e-mailadres van de klant wordt aan de kassa geregistreerd, waarna die zich via de website of app van de warenhuisketen kan aanmelden voor dit klantprogramma.
Uiteindelijk krijgen alle leden van het programma op basis van hun profielinformatie een persoonlijke homepage binnen de app van de warenhuisketen. Daarnaast kan de klant kan er zijn persoonlijke informatie in beheren, zoals zijn digitale kassabonnen bekijken of uitnodigingen ontvangen voor merkintroducties of productlanceringen. Met de iBeacons kan de Bijenkorf volgens Bohemen een eenduidig klantbeeld krijgen, ongeacht welk kanaal de shopper gebruikt. “De klant krijgt op basis van zijn persoonlijke profiel via elk kanaal dezelfde service.”
De Bijenkorf start pilot met beacons
Gepubliceerd op 21 oktober 2014 om 13:07
Reacties 0