Zara test selfservicekassa en digitale spiegels

Kledingretailer Zara wil klanten de mogelijkheid geven om gewenste producten zelf af te rekenen. Moederconcern Inditex test daarvoor selfservicekassa’s op zijn hoofdkantoor in het Spaanse Arteixo.

Het nieuwe systeem werkt samen met de onlangs bij de keten geïntroduceerde RFID-systeem. Dit systeem koppelt een code aan elk kledingstuk van Zara. Deze technologie moet in 2016 in alle filialen van Zara geïnstalleerd zijn. Het selfservicepunt laat klanten zelf deze RFID-chip verwijderen nadat zij het product afgerekend hebben.

Naast de zelfscankassa’s test de keten op zijn hoofdkantoor ook de mogelijkheden van digitale passpiegels. Met deze spiegel kunnen bezoekers van de winkel elk gewenst kledingstuk virtueel passen. Daarnaast toont de spiegel of het kledingstuk in andere maten op voorraad is en geeft het eventuele alternatieven.

Inditex is van plan om beide systemen bij een succesvolle proef ook uit te rollen naar zijn andere formules. Het concern beschikt over meer dan zesduizend vestigingen in 88 landen. In Nederland is het concern actief met de formules Zara, Zara Home, Bershka, Pull & Bear en Massimo Dutti.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!