Het in-location marketingplatform Tapcentive biedt klanten via onder meer NFC-buttons extra productinformatie of locatiegebaseerde aanbiedingen op hun smartphone. Met deze dienst wil Tapcentive het gat tussen on- en offline shoppen verkleinen door mobiele interactie aan offline winkelen te koppelen.
Tapcentive toont consumenten waar in de winkel zij hun telefoon kunnen gebruiken voor extra productinformatie of locatie gebaseerde aanbiedingen. Dit doen zij middels opvallende buttons die voorzien zijn van wifi, NFC en iBeacon-technologieën. “Onze dienst brengt de gemakken die klanten kennen van online winkelen naar fysieke winkels”, aldus ceo Dave Wentker van de Amerikaanse startup.
Sinds de introductie van deze technologieën worden deze vooral op een push-manier ingezet. In de meeste gevallen ontvangen klanten push-berichten wanneer zij hun bluetooth geactiveerd hebben en in de buurt zijn van winkel die dergelijke systemen gebruiken. Tapcentive draait dit om en vraagt de aandacht van klanten met duidelijk zichtbare markeringen. “In ons systeem zit een call-to-action, waarmee we een pull-effect willen bewerkstelligen”, aldus Wentker.
Reacties 0