Een innovatieve belevingsruimte van Adidas in Zuid-Korea en de opening van de Foodhallen in Amsterdam kwamen voorbij op social media.
Op Pinterest was afgelopen week aandacht voor een nieuwe vestiging van foodretailer PANO uit Stuttgart. Klanten kunnen hier terecht voor zelfgemaakt en organisch voedsel dat afkomstig is van lokale producenten. Wie nog even wil blijven, kan plaatsnemen in één van de fauteuils en boek lenen uit de indrukwekkende boekenkast van vijf meter hoog.
Voor de lancering van een nieuwe hardloopschoen heeft Adidas een zogenoemde Boost Energy Lab in zijn Koreaanse flagshipstore in Myeongdong gecreëerd. Met onder meer touchpoints en LED-panelen in de vloer worden projecties op de muur gecreeërd die voor een innovatieve beleving moeten zorgen.
Verder onder meer aandacht voor het design van schoenenretailer Ruby Saloon uit München, visual merchandising in de New Yorkse flagshipstore van Custa Barcelona en innovatief productdisplay van opticiens.
In de wekelijkse Facebookrubriek 12x was afgelopen vrijdag plaats voor de laatste technologische snufjes in retailland. Target laat klanten op de stoep winkelen, Bloomingdale's plaatst tablets in zijn pashokjes en Waitrose werkt aan een scanner waarmee consumenten producten thuis aan hun online boodschappenlijstje kunnen toevoegen.
In navolging van de Markthal in Rotterdam zijn ook de deuren van de Foodhallen in Amsterdam geopend. De Foodhallen is gevestigd in een oude tramremise die volledig is gerenoveerd en verbouwd tot ‘De Hallen Amsterdam’ in Amsterdam-West. Het concept is geïnspireerd op 'indoor food markets' zoals in andere grote internationale steden.
In Arnhem zien reizigers in plaats van weer een leeg pand haaien achter de winkelruiten van een voormalig HEMA-filiaal zwemmen. Burgers' Zoo projecteert er een film om passanten te verleiden voor een bezoek aan zijn dierentuin.
Verder op Facebook de Motivational Mirror van IKEA, personalisering bij McDonald's en faillissementen bij HEMA.
Volg RetailTrends Media ook op Facebook en Pinterest.
Reacties 0