Een kijkje in het gerobotiseerde dc van Wehkamp.nl en een originele pop-upstore van McDonald's kwamen afgelopen week voorbij via onze social mediakanalen.
Het pand in Zwolle wordt pas volgend jaar juli geopend, maar Wehkamp.nl geeft alvast een kijkje in ‘het grootste gerobotiseerde distributiesysteem ter wereld’. Het online warenhuis kan van daaruit 200 duizend verschillende producten versturen. De etailer kan in totaal dagelijks zo'n zeventigduizend pakketjes verzenden, zegt projectdirecteur Andries van Daalen in een reportage van RTV Oost.
McDonald's trekt met een eigen lunchtrommel door Australië. Zijn pop-upstore trakteert Aussies op de nieuwste wrap, te beginnen op het Fed Square in Melbourne. De lunchbox doet ook Gold Coast, Sydney, Perth en Adelaide aan.
In de wekelijkse Facebook-rubriek 12x kwamen afgelopen vrijdag een dozijn teruggetrokken T-shirts voorbij. Kleding die de afgelopen tijd om begrijpelijk redenen uit de verkoop zijn gehaald. Onder meer het 'Koerden-pak' van H&M en het 'concentratiekampshirt' van Zara hebben een plek in het fotoalbum.
Verder op Facebook aandacht voor de Halloween-inhaker van IKEA, een vending machine met pianotoetsen en de opmerkelijke folder van Media Markt.
Robots maken hun intrede op de winkelvloer. Naast een video van Nestlé dat in zijn Japanse koffiewinkels met een robot experimenteert, kwam op Pinterest afgelopen week een video voorbij van de zogenoemde OSHbot die de Amerikaanse retailer Orchard Supply Hardware test in een vestiging in San Jose. In samenwerking met Lowe’s Innovation Lab doet de doe-het-zelfketen onderzoek naar de mogelijkheden die robots kunnen bieden. Zo leidt de OSHbot klanten op basis van stemcommando’s en beeldherkenning naar de gezochte producten.
Fruit en groente maken een lange reis van de teler naar de supermarkt ligt en de fruitschaal of groentelade bij consumenten thuis. Om te zorgen dat de producten op een natuurlijke manier narijpen en langer vers blijven, komt een Britse ontwerper met de Nurture-verpakking. Hierin blijven de producten langer vers doordat de wortels eraan blijven. Bij de verpakking wordt een standaard geleverd, zodat het er nog leuk uitziet ook.
Verder onder meer de kleurrijke speelgoedwinkel JouJou en een verlichte producttafel van Prada.
Volg RetailTrends Media ook op Facebook en Pinterest.
Reacties 0